choklad-ätar-högtid

glad påsk på er allihopa! påsk är ju som rubriken lyder den officiella choklad-ätar-högtiden (eller äre jul som är de?) anywho.. choklad ska intas i enorma mängder det kan jag garantera! hittills har en halv Lindt-choklad hare samt en halv chokladkaka slunkit ner. men det är ju bara lördag än moahaha. här är vi dessutom lediga tills på onsdag för tisdag är "anzac day". en röd dag då man ska hedra krigsveteraner (känns ju viktigare å fira det än å fira krist himmelfärdsdag iaf.. wtf är kristi himmefärdsdag anyway?? skulle försöka förklara för en tant på jobbet men asså "dagen då jesus flög till himlen" låter ju helt jävla sinnessjukt?!)

det största som hänt sen sist är väll att en flyttfirma var hit i måndags och hämtade alla våra grejer +bil. så nu ska här sovas på en enkelmadrass på golvet i ca 2 veckor till.. hurra! dessutom kan vi endast laga mat med hjälp av ugnen (pga ingen stekpanna, kastrull eller micro). jaja, förhoppningsvis kommer våra grejer va på plats när vi kommer till Perth den 6:e maj.

idag bestämde vi oss iaf att ta bussen (vi har ju ingen bil) till ett shopping center för att vandra runt lite samt gå på bio. japp, hur najs som helst när dom har biosalonger i shoppingcenter :D Filmen vi såg blev naturligtvis Fast & the Furious 5. Kan verkligen rekommendera den! Lite aningens besviken över att denna film fokuserar lite mindre på bilar än de tidigare filmerna, men det är en riktigt bra action rulle! man sitter liksom på stolskanten a'la Terminator salvation. Och de flesta gamla rävarna är ju med t ex Dom (Vin Diesel), Brian, Mia och en hel del folk från 4an. Dessutom fick jag ur mig ett litet glädjetjut i slutet av filmen när jag såg vilken bil Vin Diesel skaffar sig:


<3 <3 <3 <3 <3 ÅH min älskade Challenger i sin allra vackraste skrud <3

så japp, helt klart sevärd! och detta leder mig rakt in i...

Dagens WTF?!
När ni ser denna film (oavsett om det är på bio eller hemladdat ;) ) så se till att ni fortsätter kolla när eftertexterna börjar rulla. för när de är slut så kommer en liten "bonus-scen". och den är så sjuuuuuuukt oväntad så man vill bara ropa ut WTF!!! över hela biosalongen.. men på ett positivt sätt.. om jag säger såhär: inte nog med att det garanterat kommer en 6:a, jag kan dessutom ICKE bärga mig tills jag får se den!!!!!!!!

okej det var alltför idag.. bilder från Sea World + Movie World kommer inom kort.. Lovar!! ;)


xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0