hej!

hejj hejj!!
seg-bloggarn är i farten igen! men ett par saker har ju hänt så känner faktisk ett behov att skriva lite..

big news #1
Lämnade in min visumansökan förra veckan. yaaaaay! 18000:- fattigare blev man på kuppen.. men gåre som planerat så får man stanna i Australien så länge man vill. Najs! killen vid disken ville inte riktigt ge mig nån tidsram ang hur lång tid det skulle ta för handläggarna att bevilja visumet men han tillade kryptiskt att om alla blanketter var inlämnade så skulle det "inte ta alltför lång tid". Ett par säkra källor har skvallrat om att det tog 2v för dem att få sitt visum godkänt men i den lilla broschyren jag fick vid inlämnandet så stod det att det tar i genomsnitt 6-9 månader. vad ska man tro?? i vilket fall som helst så har jag fått en blankett från posten om att jag har ett REK brev att hämta ut.. (och med tanke på att jag inte väntar på ngt speciellt.. så kanske.. visum besked??). det irriterande är att posten nu är stängd till kl 9,00 måndag morgon.. suck! en hel helg får man gå runt och undra.. jaja.. time will tell!

big news #2
kameraT är äntligen i mina händer! Har aldrig haft en så komplicerad kamera förut, så förmodligen kommer det ta nåra veckor innan bilderna är tip-top.. men även med den simplaste auto-inställningen har jag lyckats få till nåra fina pictures! (mest på katta och lägenheten).. ska lägga upp lite bilder senare ikväll.. känner mig inte manad för tillfället eftersom kamera med tillhörande kabel ligger på övervåningen och jag sitter på nedervåningen inbäddad i en filt med en heineschken i handen. dock blir man ju iaf lite glad över det faktum att man har en övervåning :)

anyways! har en ledig helg framför mig och den ska spenderas i lathetens tecken.. dock med en liten förfest/ev liten utgång imorrn kväll.. och kameran ska med!!

som sagt.. ett par bilder kommer senare..

pöss pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0