Löjligt lång människa..

Gårdagskvällen var trevlig.. inget sådär övertrevligt skitjävla kul. men trevligt! drinkarna var billiga men man fick lov att säga till om "no ice" annars fick man hela jävla glaset med is och typ 4 droppar dryck! anyways.. vi drog vidare till nån klubb runt midnatt-snåret.. häftigt ställe i flera våningar osv! men efter ett par timmar tog tröttheten och hungern över så det blev mcd och sen hem. lärde mig en mycket viktig läxa igår kväll också..

om du är 170 cm lång (som mig) eller längre och har högklackat på dig så kommer du garanterat va ett huvud längre än alla tjejer och förmodligen snäppet längre än de flesta killar också.

detta faktum suger stenhårt eftersom man oftast vill ha högklackat när man går ut.. MEN alla tjejer är ju typ dvärgar här så vill man smälta in så äre oklackat som gäller. jag va helt seriöst minst ett huvud längre än alla andra tjejer på festen, trots att de också bar högklackat. kände mig fruktansvärt utanför. och jag är inte ens så jävla lång?? 170cm känns ju som rätt medel?? jävligt konstigt äre iaf.. :/

idag har vi bara segat runt lite på stan.. kikat på lite grejer som förhoppningsvis kommer att va med i juni-rean (japp dom har juni/juli-rea här a'la mellandagsrea). köpte även med mig en stor "låda" lax sushi som jag ska smälla i mig till middag. längtar redan... mmm.. 12 bitar, alldeles för mig själv! hehehe :D

imorrn äre ju sveriges fina nationaldag och vi här i Perth har faktiskt röd dag också :D (fråga inte vad vi firar för det minns jag inte). så jag tänkte det skulle va kul att släpa med L på nått svenskt nationaldagsfirande.. det finns ju en "Svensk klubb" här i stan men hittar ingen info om nått eventuellt firande :( nåväl får väll fira här hemma med lite hårdbrö och wästgöta kloster ost :D

okej that's it. bye bye

Kommentarer
Postat av: Ida B

Jag med mina 1.81 cm måste ju hålla med dig om att man känner sig som en jätte i detta land, alltid kommentarer om längden! Låter som ni har det bra i Perth, skoj.



2011-06-13 @ 03:03:59
URL: http://id-downunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0