Fettisdag

a.k.a sämsta dagen ever att bo i australien.. :( :( :( hade suttit fint med ett par semlor idag! hade man varit någorlunda händig/fylld av energi hade man ju faktiskt kunnat baka själv. men det är man ju såklart inte! nästa år kanske..

jåbbet går bra.. känns halvsegt när man vet att man ska sluta snart dock men inte mkt att göra åt. pengarna måste ju in! Idag hände en fruktansvärt amazing grej på jobbet btw.. För första gången sedan jag kommit till australien har en människa gissat rätt på min nationalitet!!! alltså jag har i snitt 4 pers/dag som säger något i stil med: "jag hör att du har lite av en dialekt, var är du ifrån?". och varenda gång ber jag dem gissa. ingen har gissat rätt förrän idag.. internationella kvinnodagen till ära! :D såå jaa 1 av typ 1000 har gissat rätt.. måste ju ha en rätt så kryptisk dialekt då trots allt :P

ang flytten så har jag väll inte så mkt nytt att komma med.. vi har hittat några bra lägenheter men pga av seg handläggning så vet vi inte om vi fått napp nånstans ännu. får återkomma om det!

dessutom lutar det åt att vi drar till melbourne en sväng i början av maj!! ska bli suuuuperkul (melbourne är tydligen australiens bästa shoppingstad). älsk min har ju skaffat biljetter till Tutankhamon utställningen som är på besök från Egypten. Tutankhamon (se bild nedan), ni vet den där gamla reliken till mumie som dom grävde upp nånstans bland pyramiderna (jaa jag är intresserad av konstiga saker ibland :P )..  ska bli extremt spännande tycker jag iaf! ;) <3



bye bye now!

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0