Freitag

veckolång tystnad igen.. hör ju tyvärr inte till ovanligheterna numera! har sagt otaliga gånger att jag ska skärpa till mig men nu ska jag sluta lova.. what happens happens helt enkelt!

har varit lite halvklen nu i veckan och fick va hemma från jobbet mån+tis. nån typ av förkylning/bihåleinflammation som härjade.. inte helt bra i bihålorna ännu (täppt i näsan som sejtan och såklart beroende av nässpray) men mår tillräckligt bra för att worka. jobbet går bra, förutom att jag blir fruktansvärt irriterad på vår "kökssituation".. som på alla andra arbetsplatser så delar man ju kök +kylskåp med alla andra anställda vilket är helt ok! ända tills någon stjäl ens tomma, rendiskade matlåda (hände igår) eller kastar bort ens lunch-mackor eftersom att någon pedantisk person var trött på att "folk bara lämnar sina gamla matrester i veckor".. eeeh ja det var ju min lunch som jag hade med mig idag men men.. den gick att rädda tack vare att den låg i ett tjockt lager plastfolie.. suck!

för övrigt har vi ansökt om en helt sjuuukt bra lägenhet! och det står mellan oss och nån annan snubbe så det känns lovande.. vi får besked nästa vecka, men håller tummarna stenhårt + korsar fingrarna (vilket dom gör i australien för tur).

annars då? min älsk var och köpte en karta öl efter jobbet så nu sitter jag bara här och njuter av att jag har en 3-dagars helg framför mig.. mmm mmm mm ;) Har dock inga planer utan ska mest bara softa och försöka bli av med förkylningen.. ev åker vi ner till willowbank och kör lite dragracing imorrn om vädret tillåter men that's about it!



Har även tänkt att jag ska introducera en ny liten del här på bloggen kallad "dagens WTF" (WTF = what-the-fuck / va-i-helvete för er som inte visste det ;)  )
Bakgrunden bakom detta är att jag kommer på mig själv med att ha minst ett WTF!? moment om dan.. det kan vara nått man läst om, en händelse, en konversation man haft eller i princip vad som helst. Men det är något som är chockerande, oförståeligt eller bara helt sinnessjukt. Okej så here it comes..

Dagens WTF!?
60% av queenslands (delstaten vi bor i) befolkning är överviktiga eller kraftigt överviktiga. och 60 personer blir diagnostiserade med typ 2 diabetes varje dag.. i denna delstat!! 60%!!!!! 60 pers/dag!!! WTF!!!?


okej, det var allt :) hörs snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0