The rainy state

Japp, här pissar det ner idag! inte helt ultimat med tanke på att jag hade tänkt tvätta madrassöverdraget.. det får vänta då! det blev med andra ord inge Willowbank heller. dock var vi till nån mekaniker som skulle hjälpa L att peka ut hur han kan öka prestandan på bilen.. denna människa förbjöd dock L att göra någonting hästkrafthöjande innan nya bättre bromsar och fjädring är på plats.. haha tough luck! ;)

Efter ett önskemål från mig blev nästa anhalt Puppy Palace.. och ja det är exakt vad det låter som; en hundvalps affär. fruktansvärt grymt och jag ångrar nästan att vi åkte dit eftersom jag gick ut därifrån med gråten i halsen.. hur fan kan det va lagligt att ha valpar i små burar ensamma, utan sin mamma och syskon, medans folk går runt och kollar på dom genom gallret!!! fyfaaan.. dessutom var det en stackars übersöt liten valp som satt där i en bur och glodde på oss med äkta valpögon.. och när jag pratade med den så började den hoppa mot gallret och vifta på svansen.. såå glad att nån ville ge den lite uppmärksamhet. det va nån "fulsöt" blandras och jag var såååå nära att ta med den hem :( Herregud jag blir helt uppriven av att se sånt där! så nu har jag bestämt att när vi flyttat till Perth så ska jag aktivera mig i nån djur-rättighetsgrupp.. vet att det finns flera som vill ha bort dessa "valpbutiker"...

Åh juste.. vi var på bio i torsdags och såg Battle: Los Angeles. Väldigt bra film! Man satt liksom på stolskanten genom hela filmen för det var så spännande.. nästan lika bra som Terminator Salvation. men bara nästan :) Så se den om du inte har science fiction allergi!

Dagens WTF?!
Ibland blir jag fundersam över den mänskliga hjärnans kapacitet.. visst den är oftast superb. MEN... varför kommer jag ihåg typ hela texten till Victoria Silvstedts låt som hon gjorde typ 1998 när jag inte kan komma ihåg hur man tolkar vetenskapliga sjuksköterske artiklar?! Victoria Silvstedts låt är väll viktigare då antar jag.. eller?
"I don't care what they say, aha
I love you anyway, aha
No need to go insane 'cause we've got a rocksteady love
Ooh baby, my rocksteady loooove!"


Och det var ju knappast en av mina favoritlåtar heller! WTF?!?!?!



Nåväl.. ikväll blire lugna gatan här hemma med några öl och inspelad tv från den gågna veckan. biggest loser och jersey shore.. mmmmm ;P

hugz!

Kommentarer
Postat av: jossi

haha jersey shore, så jävla bra!

2011-03-19 @ 18:10:55
URL: http://jossifin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0